Friday 29 July 2011

My Wedding Preparation
(Part 2)
Apakah yang penting dalam sesebuah perkahwinan tak kira agama dan bangsa..
(secara fizikal ye)..jawapan aku tentunya wedding ring..

Bagi aku cincin perkahwinan ni agak penting la jugak walaupun ia bukan sesuatu yang wajib..Pada pendapat perempuan memang pentingkan cincin ni sebab benda ni sangat memorable..Yela kahwin kan seumur hidup sekali je (insyallah), mestila nak something yang akan kita ingat sampai kita tua dan boleh tunjuk pada anak cucu kita..Biasanya perempuan ni agak cerewet sikit nak beli cincin kahwin ni..Maklumlah nak yang terbaik..Tapi macam mana pun BUDGET adalah amat penting..haha.. takde budget tak dapek la den nak nolong..haha

Hmm...Dalam kes aku pulak...Memandangkan budget yang di keluarkan oleh bf aku agak terhad..terpaksa lah aku menyekat nafsu dan keinginan aku  nak pilih cincin yang marvelous..haha..Kalau nak jugak terpaksalah tambah budget sendiri..
Seperti biasalah kalau nak something aku akan buat research (survey je sebenarnye..haha..)..So, setelah agak selesai 'research' aku tu..Aku pun buat conclusion..Antara cincin yang aku nak pilih nanti adalah macam ni..Pattern je la macam ni..Brand tak kisah sangat pun kot..Mari kita lihat apakah design yang terpillih..


Aku sangat-sangat lah berkenan design cincin macam ni..
Bagi aku 1 diamond kat atas cincin tu menyerlahakan diamond tu..
Dia nampak very simple but its very elegant..
Dan aku rasa pattern macam ni takkan nampak outdated..hehe 


Sama jugak dengan pattern ni..
Aku harap aku akan dapat cari cincin kahwin aku design macam ni 
dengan budget yang aku ada..


design cincin ni aku berkenan sangat..
aku plan cincin ni wat buat my engagement ring..so nice



2 comments:

  1. like the last one...the most! :))))
    wedding present x lebih dr rm100 tau!
    huhu

    ReplyDelete
  2. si froggy, i dah tengok dah yang twist diamond ring tu..nice but not as nice as its picture..

    ReplyDelete