Sunday 17 July 2011

My Wedding Preparation
(part 1)
ni adalah second entry aku pasal hari bahagia aku..i am so excited..hehe
kali ni aku nak share pasal baju..
setelah aku berangan2, berpikir2 dan mecuba2 baju akhirnya aku dah berjaya memilih baju untuk hari perkahwinan aku..
memandangkan bapak kesayangan aku dah memilih untuk buat 2 hari majlis(anak 1st kawen biasa la), so aku kena la prepare 3 baju(sewa je kot..haha)
 1. baju nikah
2. baju untuk malam berinai
3. baju bersanding

untuk baju nikah sebenarnya  aku nak cari baju kurung yang simple je..tapi kat butik pengantin tu baju nikah dia semua tak menepati citarasa aku..so aku pun 'terpakasalah' pilih baju nikah lace (yang agak glamour untuk nikah kot) kaler biru..walaupun akak kat kedai tu macam tak bagi je kitorg pilih baju tu(sbb tu baju untuk sanding hehe). 

untuk baju malam berinai pulak sebenarnya aku nak pakai baju jawa. tapi mr. bf kesayangan aku ni  taknak pulak..sebab dia kene pakai kain..haha..oleh itu, kami memilih untuk pakai songket. baju aku kebaya pendek moden.aku rasa macam pelik. tapi sebab bf aku cakap cantik aku pun ikut je la..=)

dan yang terpenting adalah baju untuk sanding...iaitu baju untuk majlis kenduri..
aku pilih baju lace putih. aku suka sangat baju tu..rasa macam puteri pulak..haha.. baju tu lebih  kurang macam ni design dia..tapi semua putih..konon-konon nak jadi puteri la katakan..hehe

2 comments: